Z nicości- Martyna Senator

Przechodzi mi przez myśl, że jest jak książka, której nie mogę przeczytać od początku. Wrzucony w środek historii próbuję domyślić się, o co w niej chodzi. Ale brakuje mi zbyt wielu informacji. Mogę jedynie cierpliwie przewracać kartki i mieć nadzieję, że kolejne rozdziały przyniosą wyczekiwane odpowiedzi.

Elza ucieka z domu, zostawiając za sobą całe swoje dotychczasowe życie. Pomimo tragicznych wydarzeń z przeszłości, chce zacząć je na nowo. Nikomu nie mówiąc, z wyjątkiem troskliwej sąsiadki, wyjeżdża. Wówczas na swojej drodze poznaje Kubę, który ofiaruje jej pomoc. Kobieta z początku ma obawy, jednak w końcu się zgadza. Jak przypadkowe spotkanie wpłynie na życie Elzy i czy uprzejmy tatuażysta stanie się kimś więcej?


Jeśli czytaliście moje opinie na temat poprzednich tomów tej serii, wiecie, że zdobyły moje serce. Historia Elzy i Kuby do nich dołączyła. Przeczytałam tę książkę w jeden poranek, kończąc z zachwytem i uśmiechem na twarzy. Powieści spod pióra Martyny Senator mają pewnego rodzaju schemat. Z początku para nieznajomych, później pojawia się uczucie i nagle wychodzą jakieś fakty, zdarzenia z przeszłości, które to wszystko rujnują. A na końcu historii jej zakończenie jest poddane wątpliwościom. Jednakże to nie wydaje się być wadą pozycji z tej serii. Zapewne dlatego powtórzę to, co pisałam przy recenzjach Z popiołów i Z otchłani. Mimo że książka była całkiem przewidywalna i nie ma super oryginalnej fabuły, choć zdarzały się również niespodziewane zwroty akcji, to jest naprawdę dobra. Autorka sprawia, że ma w sobie jakiś urok, dzięki któremu nie sposób się oderwać od lektury. Bohaterowie to zwyczajni ludzie, których przeszłość nie zawsze była kolorowa. W tej części akcja skupiała się na Kubie i Elzie. Elza jest nieco zagadkową postacią, niewiele zdradza na swój temat. Uwielbia szyć i marzy o swoim sklepie z zabawkami dla dzieci. Po ucieczce do Krakowa, chwyta się każdej pracy, by mieć  z czego żyć i spełnić swoje marzenie. Jest sympatyczna i nie sposób jej nie polubić. Jej pełną historię poznajemy dopiero na końcu. Dzięki temu, że porzuciła swoje przeszłe życie poznaje Kubę, o którym mogliśmy usłyszeć w poprzednich tomach. Mężczyzna jest niesamowicie utalentowanym i profesjonalnym tatuażystą. Już na początku okazuje się być również bardzo pomocny, służąc pomocną dłonią Elzie. Aczkolwiek życie Kuby również nie jest tak łatwe, jak mogłoby się wydawać. Z powodu ojca, który w przeszłości zawiódł go wiele razy, a także ojczyma, któremu nie odpowiada ścieżka życiowa, jaką obrał Kuba. Po części dzięki tym postaciom i powiązanych z nimi wydarzeniom, lepiej poznajemy młodego mężczyznę. 


Tym pocałunkiem otwieram przed nim serce. Powoli i niepewnie. A on, mimo oczekiwania, nie wpada do niego jak tornado.Przypomina wiatr, który delikatnie rozwiewa włosy i przynosi ulgę w upalny dzień. Całuje mnie czule i bez pośpiechu, tak jakby przed nami była cała wieczność. Stopniowo zabiera smutek i zastępuje go radością. Sprawia, że po raz pierwszy od bardzo dawna rozkwitam niczym kwiat.

Ta powieść jest wręcz idealną pozycją na wakacje. Lekka i przyjemna historia, której kartki same się przewracają. Polecam zapoznać się z tą serią bliżej.
Moja ocena- 7/10


Książkę  mogłam przeczytać dzięki uprzejmości wydawnictwa Czwarta Strona ♡


Komentarze

  1. Nie czytałam tej książki... Poprzednich tomów też nie, ale sporo osób poleca, więc mam zamiar w przyszłości przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mnie zaciekawiłaś tą książką :D!

    https://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Dużo osób je poleca. Zapiszę je sobie i zerknę, kiedy uporam się z tym co mam i przyjdzie mi ochota na coś lżejszego.

    mrs-cholera.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie się przełamałam i zaczęłam czytać pierwszą część tego cyklu i nie mogę, to jest naprawdę dobre. Bardzo miła i przyjemna treść, a jednak wisząca w powietrzu tajemnica Sary pochłania, nie mogę się doczekać kiedy sięgnę po następne części.
    Buziaki :*

    Fantastic books

    OdpowiedzUsuń
  5. Dużo o niej dobrego słyszałam i chciałabym ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam jeszcze żadnej książki z tego cyklu, ale dwa pierwsze tomy posiadam na półce, więc muszę tylko znaleźć czas na przeczytanie ich :D. Tyle jest pozytywnych recenzji na ich temat, że w końcu trzeba się za nie zabrać 💪
    Pozdrawiam, Girl in books

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam książkę i ją uwielbiam. Oceniłam ją 10/10 ponieważ jest wybitna. Kocham książki tej autorki i mam nadzieję, że będą wychodzić kolejne.
    Pozdrawiam
    https://okularnicaczyta.blogspot.com/2018/08/recenzja-ksiazki-dance-sing-love-miosny.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Obecnie szukam książki, która idealnie sprawdzi się na letnie wieczory, kiedy potrzebuję czegoś lekkiego. Zacznę od poprzednich części cyklu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem już po trzech tomach i czekam na czwarty :D Uwielbiam książki pani Senator <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Raczej nie sięgam po obyczajówki, ale jesienią wezmę tę serię pod uwagę. Wtedy mam ochotę na takie książki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Akurat szukam jakichś lekkich książek, myślę, że ta będzie idealna ♥

    OdpowiedzUsuń
  12. Przyznam szczerze, że jeszcze nie czytałam ani jednej książki z tej serii. Muszę nadrobić, czasami dobrze jest przeczytać coś lekkiego!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszyscy polecają książki tej autorki, muszę w końcu je przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  14. Pewnie by mi się spodobało, szczególnie jak pojawia się gdzieś Kraków :)
    Ale nadal mam inne pozycje do nadrobienia :)

    Pozdrowienia!
    rozchelstanaowca.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie raz miałam ochotę uciec z domu rzucając wszystko...
    Miłość, przewidywalność... to nie dla mnie. ;) Mimo tej drobnej zachęty wspomnieniem o tym, że Kuba jest tatuażystą. Również chciałabym się sprawdzić w tym zawodzie.

    http://screatlieve.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. książka zupełnie nie dla mnie, tylko pierwsza część mi się podobała :/

    OdpowiedzUsuń
  17. Dużo o niej słyszałam ostatnio i mam właśnie ochotę przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  18. Już jest na mojej liście do przeczytania. Ciekawe kiedy się za nią zabiorę.

    OdpowiedzUsuń
  19. pierwszy tom za mną, musze sięgnąć po kolejne!
    https://niegrzecznerecenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetnie napisana recenzja i cudowne zdjęcia <3
    Cieszę się, że książka Ci się podobała tak jak dwie poprzednie części, ale ja po nią nie sięgnę, głównie dlatego, że nie jest to gatunek, po który sięgam.

    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  21. Pierwsze słyszę o tej serii, ale może kiedyś sięgnę. Lista książek do przeczytania robi się coraz dłuższa... ^^
    Pozdrawiam, http://popkulturkaosobista.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty