,,Harry Potter i Przeklęte Dziecko" - J.K. Rowling, John Tiffany i Jack Thorne

O J.K. Rowling i jej niesamowitej serii słyszał już chyba każdy. Tysiące, a może nawet miliony ludzi pokochało jej książki opowiadające o losach młodego czarodzieja. Jakaż więc była radość wielu z nich, gdy po kilku latach od ukazania się siódmego tomu okazało się, że ma powstać ósma część tej serii. Większość fanów zaczęła odliczać dni do premiery, by z samego ranka pognać do księgarni i zakupić tę książkę. Muszę przyznać, że sama byłam bardzo ciekawa, jak potoczyły się losy Harry'ego i innych bohaterów. Gdy tylko znalazł się wolny czas i w końcu miałam tę książkę na swojej półce, postanowiłam ją przeczytać.
"Harry Potter i Przeklęte Dziecko" opowiada historię toczącą się 19 lat po zakończeniu bitwy o Hogwart. Harry Potter i jego przyjaciele są już dorosłymi ludźmi mającymi dzieci. Syn Harry'ego, Albus w tym roku zaczyna swoją naukę w Hogwarcie. Jest trochę przerażony szkołą magii i tym, do jakiego domu zostanie przydzielony. Gdy spotyka w pociągu Scorpiusa Malfoy'a wie, że syn wroga ojca, może zostać jego przyjacielem. Świetnie się dogadują i rozumieją nawzajem. I jak to w przyjaźniach bywa, razem pakują się w kłopoty. Gdy próbują wszystko odkręcić spotyka ich mnóstwo niespodziewanych przygód.
Ta książka mnie zaskoczyła. Po wielu słabych opiniach nastawiałam się, że to będzie coś fatalnego i bez sensu. Jednak ta sztuka bardzo mnie wciągnęła i spodobała mi się. Było wiele niespodziewanych faktów, które były totalnie zaskakujące. Książka nie jest rewelacją, ale też nie jest porażką. Akcja ciekawie i dość szybko się rozwija, pojawiają się śmieszne teksty i wydarzenia, które rozbrajają. Natomiast brakuje mi magicznych opisów, pojawiających się w poprzednich częściach, które rozbudzały moją wyobraźnię. Czytając pierwsze siedem tomów w pewnym sensie czuło się magię świata przedstawionego przez Rowling. W tym tomie nie czuć tej magii tak mocno i to jest jej najsłabszym punktem.
Książkę szybko się czyta i jest naprawdę wciągająca. Podobał mi się szybki rozwój akcji i ciekawe teksty bohaterów. Myślę, że będąc fanem Harry'ego Pottera warto ją przeczytać, jako na przykład dodatek.
Moja ocena: 8,5/10

Komentarze

Popularne posty