Czerwona Królowa - Victoria Aveyard


Czerwona Królowa. O tej książce słyszała na pewno większość z Was. Trudno było o niej nie usłyszeć. Została bardzo dobrze wypromowana nie tylko w Polsce, ale też na całym świecie. Zachęcają okładka, wiele pozytywnych opinii i piosenka zainspirowana tą książką- ciężko o lepszą promocję. Czy rzeczywiście jest warta przeczytania?

Tak jak wszędzie społeczeństwo dzieli się na bogate i biedne, dobre i złe, w Norcie ludzie hierarchizują się ze względu na kolor krwi. Srebrni to bogaci arystokraci, posiadający nadprzyrodzone umiejętności i Czerwoni, którzy są zwykłymi ludźmi, wykonującym pracę, idą na wojnę, służą srebrnym...
Mare Barrow jest Czerwona. Nie ma nauczyciela, nie wykonuje żadnej pracy, jej osiemnaste urodziny zbliżają się coraz szybciej, a wraz z nimi pobór do wojska na trwającą od stu lat wojnę z Lakelandczykami. Jednak pewnego dnia, dzięki przypadkowo spotkanemu chłopakowi dostaje pracę na dworze samego króla jako służąca. Jest równocześnie zafascynowana i oburzon życiem Srebrnych, którego standardy są nieporównywalne do życia Czerwonych.
Podczas Królewskiej Próby mają miejsce pewne niemożliwe i szokujące zdarzenia. Od tego momentu życie Mare zamienia się w jedno wielkie oszustwo. Jednak jak wiadomo kłamstwo ma krótkie nogi i wkrótce prawda wychodzi na jaw.
Czytałam wiele opinii tej książki i w wielu recenzjach jest ona porównywana do powieści typu Rywalki, Niezgodna, Igrzyska śmierci. Według niektórych nie ma w niej nic oryginalnego, jest połączeniem tych wszystkich publikacji. Wszystkie pozycje, do których była porównywana zostały przeze mnie przeczytane i ciężko się nie zgodzić- poprzeplatane motywy tych książek są widoczne w Czerwonej Królowej. Jednak jest w niej też coś niepowtarzalnego.
Victori Aveyard na pewno nie można zarzucić stylu pisania, ponieważ powieść jest naprawdę dobrze napisana. Świat wykreowany przez autorkę został ciekawie przedstawiony, dzięki czemu lekturę się jeszcze lepiej czyta. Książka wciąga i zaciekawiła czytelnika. Polecam ją fanom młodzieżówek i dystopii. Jeśli pokochaliście Mroczne Umysły lub Rywalki na penwo Wam się spodoba.
Moja ocena- 8,5/10❤




Komentarze

  1. Mnóstwo razy słyszałam o tej książce. Może kiedyś w końcu się na nią zdecyduję ;)
    http://klaudiahrynczyszyn.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam i... cóż, nie, nie i nie XD To było na swój sposób zabawne, ale na pewno nie dlatego, że autorka tego chciała :D To jest przeciwieństwo dobrze napisanej książki ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi akurat przypadła do gustu, ale wiadomo- każdy woli coś innego :D

      Usuń
    2. Chętnie sobie kupię! Polecam Naznaczeni Śmiercią

      Usuń
    3. Ja jej nie hejtuje, ja po prostu mogłabym wymienić Ci całą listę jej wad. Mogłabym, bo nie pamiętam już szczegółów, a wracać do niej nie mam zamiaru :D

      Usuń
    4. Naznaczonych śmiercią już czytałam. Świetna książka.

      Usuń
  3. Troszkę już wyrosłam z młodzieżowej literatury, ale może warto odmłodzić umysł 😊 Ja teraz przerabiam skandynawskich autorów, aktualnie Camila Lackberg.

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka może nie jest jakimś arcydziełem, ale mi bardzo się podobała. Nie mogę doczekać się kolejnej części z tej serii, która chyba ma premierę w maju. Nie mam pamięci do dat. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też się podobała i czekam na III tom. Trzeba zacząć oszczędzać😂

      Usuń
  5. Nie słyszałam o tej autorce, po książkę nie sięgnę, bo to nie moje klimaty, ale muszę przyznać, że masz bardzo fajny styl pisania recenzji!
    http://www.altealeszczynska.blog

    OdpowiedzUsuń
  6. Jedns z moich ulubionych serii <3 Czekam na lll tom i zastanawiam się co autorka dla nas ma :)
    www.legendarybooklover.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moich też. Jestem strasznie ciekawa jak dalej potoczą się losy Mare i innych :D

      Usuń
  7. Niestety nie słyszałam o tej książce. Raczej wątpię czy po nią sięgnę bo niestety nie jest to moja tematyka.
    http://take-a-pencil-and-draw-world-of-race.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty