Schronisko - Sam Lloyd [PRZEDPREMIEROWO]

 Dopiero co tutaj przybyłaś. 

Dlaczego chcesz już uciekać?


 To miał być dla Elissy wyjątkowy dzień. Ogólnoangielskie Młodzieżowe Grand Prix w szachach to turniej, do którego przygotowywała się latami. Wygrana oznacza miejsce w angielskiej drużynie narodowej i udział w mistrzostwach świata juniorów. Dziewczynka marzy o zwycięstwie, które byłoby ukoronowaniem jej wysiłków.
Elissie udaje się wygrać kilka pierwszych rozgrywek, lecz w przerwie przed następnymi zostaje jej odebrana szansa powalczenia o nagrodę. Dziewczynka zostaje porwana i uśpiona, po czym budzi się w ciemnej celi gdzieś pod ziemią w Lesie Pamięci. Tam pewnego dnia znajduje ją Elijah. Chłopiec ma dwanaście lat i doskonale zna całą okolicę. Wraz z jego pojawieniem w Elissie budzi się nadzieja na wydostanie się z celi, jednak Elijah nie chce by ona odeszła z lasu. Mimo to dziewczynka stara się przechytrzyć chłopca, co okazuje się większym wyzwaniem niż myślała. 

"Schronisko" zaintrygowało mnie już w momencie otrzymania zapowiedzi o jego premierze. Opis zapowiada mroczna, tajemniczą historię z dreszczykiem emocji i muszę przyznać, że faktycznie taka jest. Książka okazała się niesamowicie wciągającą lekturą, od której nie sposób się oderwać. Liczne zwroty akcji sprawiły, że z zapartym tchem poznawałam losy bohaterów i przewracałam kolejne kartki, nieuchronnie zbliżając się do końca.

Historia została przedstawiona z trzech perspektyw, co moim zdaniem jest jej dużą zaletą. Zabieg ten nie tylko umożliwia czytelnikowi poznanie wydarzeń w ich pełnej krasie, ale również pozwala na bliższe poznanie postaci. Moją uwagę szczególnie przykuła para głównych bohaterów, czyli Elissa i Elijah. 

Elissa to trzynastolatka, która swoją inteligencją z pewnością wykracza poza poziom rówieśników. W obliczu porwania wykazała się trzeźwością umysłu, mimo gorszych momentów, gdy emocje brały górę. Bardzo podobały mi się fragmenty, w których zostały przedstawione jej myśli, sposób postrzegania problemów i rozwiązywania ich. Autor wykazał się niesamowitą pomysłowością przy kreacji tej postaci i muszę przyznać, że wgląd w jej umysł okazał się niesamowicie interesującym doświadczeniem.

Elijah to trzynastoletni chłopiec, który mieszka w pobliżu Lasu Pamięci. Część z rozdziałów została napisana z jego perspektywy, dzięki czemu mamy możliwość bliższego poznania tego bohatera. Elijah zaintrygował mnie już od momentu pojawienia się w książce, jednocześnie od początku budząc we mnie niepokój. Jest to bardzo oryginalna postać, której obecność nadała powieści szerszy aspekt psychologiczny, a także tajemniczość i odrobinę chaosu.

Ta powieść wywarła na na mnie ogromne wrażenie. Jedyną wadą jaką w niej dostrzegłam jest niedokończenie pewnego wątku z udziałem nadinspektor Mairead, jednak wydaje mi się, że mogło być celowym posunięciem.
Dopracowana, zagadkowa, trzymająca w napięciu fabuła, mroczny klimat, wyróżniający się bohaterowie i bardzo dobry styl pisania składają się na niesamowitą książkę, jaką okazało się "Schronisko". Jest to jeden z najlepszych, najbardziej emocjonujących thrillerów jakie czytałam. Polecam wielbicielom mrocznych historii i tajemnic skrywanych w zakamarkach umysłu. To pozycja, o której nie łatwo zapomnieć.

Premiera już 10 lutego!


Książkę mogłam przeczytać dzięki uprzejmości wydawnictwa W.A.B.
Znalezione obrazy dla zapytania wydawnictwo wab

Komentarze

  1. Słyszałam o niej wiele dobrego. Mam ją w planach. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że przeczytasz tę książkę i spodoba Ci się równie mocno co mi :D

      Usuń
  2. Z pewnoscia jest to ksiazka dla mnie. Uwielbiam thrillery i zagadki. Pochlonie mnie bez watpienia. Juz jakis czas temu planowalam ja przeczytac. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty